Relatie via Whatsapp!? || Waar gaat het heen met deze wereld #1


Hey iedereen! Vandaag heb ik een beetje een rant (oftewel echt mijn mening) voor jullie over whatsapp relaties. Ik denk dat ik vaker mijn mening ga uiten over dit soort dingen. In elk geval ik heb er zin in, dus laten we maar snel beginnen!

Het komt veel vaker voor en steeds meer mensen hebben het, een relatie via Whatsapp. Voor als je het nog niet kent, het is gewoon een relatie hebben met iemand alleen via Whatsapp en niet echt in het echt weet je. Je ziet elkaar niet veel of nooit en je praat alleen maar via Whatsapp.. 

Je weet nu dus waarschijnlijk ongeveer wat een Whatsapp relatie is, nou is het tijd voor mijn mening hierover en geloof me ik heb hier een grote mening over en ook wat ervaring..

Vorig jaar had ik een jongen ontmoet via de app Hot or Not, nou mijn vriendin had zijn nummer gekregen en een groepsapp gemaakt met mij, die jongen en haarzelf. Uiteindelijk appten we daar best veel in maar appte ik ook veel privé met die jongen, alleen vond ik hem niet leuk of zo. Hij mij wel, althans dat zei hij alleen ik vond het maar vreemd. Hoe kan je nou iemand leuk vinden via Whatsapp? Ik had die jongen nog nooit ontmoet, wel eens selfies van hem gezien en ik had hem op Instagram.. Maar in het echt kende k hem niet. Toch vond hij mij leuk en wou die een relatie, een geheime relatie (dat kan maar zo het volgende onderwerp worden!) maar ik niet en dat zei ik hem ook.
Ik had vorig jaar ook echt zoiets van hoe kun je elkaar nou weer leuk vinden zonder elkaar in het echt te kennen, door alleen maar een foto te hebben gezien en te appen. Dat kan toch niet? Hoe wil je dat sowieso doen met een relatie, elkaar hartjes sturen?


Als het aan mij ligt kun je dus niet echt verliefd zijn via Whatsapp, maar dat heb ik ook wel een beetje met die datingsites. Wat mij betreft moet je elkaar zien voordat je zeker weet als je echt op iemand bent. Maar ja sommige mensen denken waarschijnlijk dat iedereen hetzelfde is op Whatsapp zoals in het echt, nou niet altijd.

Dus ja, ik ben geen voorstander van relaties via Whatsapp. Maar ja, het is natuurlijk wel mogelijk alleen tja.. Dus ik heb een paar tips voor jullie om een Whatsapp relatie te hebben of om het juist te vermijden.

Hoe een Whatsapp relatie voorkomen?
1. Laat merken dat je graag wil afspreken
2. Vertel dat je geen relatie wilt met alleen maar Whatsapp gesprekken
3. Als degene met wie je een relatie hebt niet wil afspreken begin dat eerst met Skype om elkaar tenminste te spreken en te bellen.
4. Als hij/zij niet wil afspreken en jij wel vertel het hem dan

Hoe kun je een Whatsapp relatie hebben?
1. App elkaar niet alleen maar hartjes maar heb ook serieuze gesprekken over hoe bijvoorbeeld je dag was enzovoort.
2. Verwacht niet van elkaar dat je de hele dag tijd hebt om te appen
3. Als je iets van ruzie hebt spreek het dan in het echt uit, niet via app dat kan het alleen maar erger maken.
4. Stuur spraakberichten naar elkaar, dan kun je elkaars stem ten minste horen.

Dan was dit het alweer voor vandaag! Hopelijk vonden jullie het leuk, ik denk er aan om nog eens zo'n artikel te doen. Dus laat vooral je mening achter, ik ben benieuwd ;) xo Nienke

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Altijd opletten inderdaad! Er zijn zat gevallen bekend waar het mis is gegaan, zelfs na een lange tijd (denk aan catfish). Groet Janneke Emmaüs

    BeantwoordenVerwijderen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top